Mobilní CYGNUS

Představujeme Vám nové mobilní rozhraní k Vašemu informačnímu systému CYGNUS - www.mujcygnus.cz.

Společný projekt IRESOFT a APSS

Cílem tohoto projektu bylo ověřit, jestli poskytovatelé sociálních služeb mají zájem o mobilní přístup a vzdálenou práci s informačním systémem CYGNUS. V rámci projektu jsme vytvořili webovou aplikaci, která je pro všechny naše zákazníky v níže uvedeném rozsahu zdarma

Na projektu jsme úzce spolupracovali s APSS, která do pracovní skupiny jmenovala své zástupce:

  • Ing. Vladimír Vopelka, ředitel, Domov sociálních služeb Litvínov, Ústecký kraj
  • Mgr. Felipe Sánchez López, ředitel, Domov u rybníka Víceměřice, Olomoucký kraj
  • Dana Vítovská, vedoucí úseku, Domov důchodců Proseč u Pošné, Vysočina
  • Mgr. Eva Šulcová, ředitelka, Městský ústav sociálních služeb Jirkov, Ústecký kraj

  • Dana Rozehnalová, vedoucí zdr. úseku, Domov pro seniory Burešov, Zlínský kraj

Tato aplikace vznikla jako částečná náhrada IREPADu - zařízení, které jsme před 7 lety představili, a které umožňovalo vzdáleně pracovat s vybranými agendami CYGNUS. Pro malý zájem jsme však byli nuceni jeho provoz ukončit. Dohodli jsme se s APSS, že před ukončením IREPADů ještě pilotně ověříme, jestli by měli poskytovatelé zájem přistupovat k CYGNUS vzdáleně, a to pomocí webové stránky, kterou si může každý spustit na vlastním mobilním zařízení, tj. chytrém mobilním telefonu nebo tabletu.

Naším společným cílem bylo dosáhnout hranice alespoň 200 organizací, které by mobilně přistupovaly k CYGNUSu, a to nejpozději do 3 měsíců od zveřejnění.

Pokud by se nám tohoto cíle podařilo dosáhnout, hledali bychom v naší pracovní skupině další možnosti vylepšování a rozšiřování této aplikace. V opačném případě už bychom nepřipravovali další agendy, které kdysi existovaly na IREPADech a IREPADy by byly na konci listopadu 2021 definitivně ukončeny.


Mobilní CYGNUS můžete využívat i nadále!

V listopadu 2021 jsme projekt vyhodnotili a na základě dat o využívání aplikace jsme jej uzavřeli s tím, že

cíl projektu bohužel nebyl naplněn.

To znamená, že mezi Vámi, poskytovateli sociálních služeb, o tento typ práce s CYGNUSem není tak velký zájem, jak jsme si společně stanovili. Váš dostatečný zájem je přitom nezbytný pro to, abychom aplikaci Mobilní CYGNUS dále rozvíjeli a rozšiřovali o další agendy.

Aplikaci Mobilní CYGNUS však můžete využívat i nadále. Zároveň nadále platí, že ve stávajícím rozsahu můžete aplikaci využívat zcela ZDARMA.

Co nová aplikace umí?

V pracovní skupině jsme vybrali dvě nejvyužívanější agendy - Realizace péče a Záznamy péče. Tyto agendy jsou určené primárně pro pracovníky v přímé obslužné péči. Pro ně jsme připravili jednoduchou možnost, jak si zobrazit plán péče (realizaci) konkrétního klienta, označit provedení či neprovedení činnosti nebo dopsat poznámku. Dále si mohou pečovatelky zobrazit historii záznamů péče daného klienta, a to opět s možností dopsat záznam péče, nebo ho dokonce namluvit. To vše z vlastního chytrého telefonu nebo tabletu!

Podívejte se, jak Mobilní CYGNUS hodnotí v zařízeních sociálních služeb, která již s aplikací pracují:

Hlavní výhody práce s aplikací Vám v následujícím videu představí naše konzultantka Hanka:

Výhody řešení pro pečovatelku

  • V mobilním telefonu nebo tabletu můžete kdykoli zobrazit plán péče konkrétního klienta na daný den. Získáte okamžitý přehled o činnostech, které je třeba u klienta provést, i o těch, které již byly provedeny, klidně i jiným pracovníkem.
  • Realizaci péče zaznamenáte na několik kliknutí. Zároveň máte možnost zobrazit předchozí záznamy péče i zapsat nový záznam, nebo jej jednoduše namluvit.
  • Informace můžete zadávat ihned po provedení činností, namísto zpětného hromadného zapisování až na konci směny.
  • Není nutné stahovat data do počítače, vše se ihned ukládá. Ostatní pracovníci tak mají možnost data v CYGNUSu okamžitě zobrazit.
  • Nemusíte tisknout a skenovat čárové kódy, jako v případě miniterminálů. Výhoda aplikace je, že ji můžete využít paralelně s terminály na čárové kódy. Dokáže je ale i zcela nahradit.
  • Pro práci s aplikací můžete použít jakýkoli chytrý mobilní telefon, který zpravidla máte vždy po ruce, nebo tablet.

Výhody řešení pro ředitele

  • Máte splněnou evidenční povinnost o poskytnuté péči. Oproti terminálům na čárové kódy však bude věrněji zachycovat skutečnost a bude obsahovat méně chyb, pokud se bude zaznamenávat ihned po provedení úkonu a ne až zpětně na konci směny.
  • Zapojíte pečovatelky do práce s CYGNUS pomocí jednoduchého rozhraní ovládaného prstem. Pro tyto agendy není nutné, aby pečovatelky pracovaly s počítačem.
  • V případě, že organizace nemá dostatek počítačů, dojde k rozšíření míst, odkud lze zadávat data do CYGNUSu.
  • Pro práci s aplikací není nutné kupovat specifické zařízení od IRESOFTu, ale je možné použít Vaše vlastní, cenově dostupnější zařízení (např. chytrý telefon s cenou od 3000 Kč).
  • Pro provoz aplikace lze využít jak chytrý telefon, tak tablet nebo notebook, stačí připojení k internetu.
  • Není nutné pokrývat budovu bezdrátovou sítí, lze využít SIM karty s datovým tarifem.

Namlouvejte záznamy péče hlasem!

Díky Mobilnímu CYGNUSu mohou pečovatelky pohodlně a jednoduše zaznamenat realizaci péče i doplnit záznam péče, kdekoli a kdykoli potřebují, nebo mají čas. Práce s aplikací má ale ještě jednu obrovskou výhodu - protože mobilní telefony a tablety disponují funkcí hlasového ovládání, záznamy péče už nemusíte ani zapisovat, stačí je jednoduše namluvit.

  • Šetřete čas - nadiktovat záznam je podstatně rychlejší, než jej zapisovat.
  • Zadávejte záznamy gramaticky správně - text se automaticky zapisuje bez chyb.
  • Využijte jakékoli mobilní zařízení - možností namluvit záznam běžně disponují všechny současné chytré mobilní telefony i tablety.

Jaké jsou typické scénáře použití?

V praxi se osvědčily tyto dva scénáře, jak lze aplikaci efektivně využívat:

1. S chytrým mobilním telefonem

Pečovatelka nosí mobilní telefon u sebe, takže jsou data vždy aktuální. Při příchodu ke klientovi se podívá na aktuální plán péče, příp. nahlédne do záznamů péče. Provede činnosti a před přechodem k dalšímu klientovi označí v telefonu, co provedla, příp. pokud něco nebylo provedeno, doplní poznámkou. U každé činnosti je označen přesný čas provedení a data jsou ihned propsána na kartu klienta a jsou viditelná v CYGNUSu. Zaznamenávat realizaci lze ihned po provedení, nebo třeba po určitých časových blocích, zkrátka kdykoli má pečovatelka čas.

2. S tabletem

S tabletem může pečovatelka pracovat úplně stejně, jako s mobilním telefonem - funkce jsou stejné a na rozdíl od mobilního telefonu jsou data na velkém displeji dobře viditelná. Tablety mohou být ale k dispozici i ve společné místnosti. Takto lze rozšířit možnosti, jak zadávat data rovnou do CYGNUSu i v případě, že zařízení nedisponuje dostatkem počítačů. Pečovatelka v průběhu dne (na konci směny) vezme tablet a označí, jaké činnosti do té doby provedla, příp. pokud něco nebylo provedeno, doplní poznámkou. Data jsou ihned propsána na kartu klienta a jsou viditelná v CYGNUSu. Při zadávání dat až na konci směny však nebude sedět přesný čas provedení a může se stát, že při tom množství zadávaných informací na něco zapomene.

Neváhejte a vyzkoušejte tuto inovaci i u Vás!

Je to opravdu snadné. Stačí v nastavení práv vybraným pečovatelkám povolit mobilní přístup, zadat jejich email, na který jim přijde odkaz pro vytvoření přihlašovacího hesla, a je to. Pak už si jen spustíte webovou stránku www.mujcygnus.cz na svém mobilním telefonu, tabletu nebo notebooku a můžete aplikaci začít využívat.

Vše najdete přehledně v následujícím videu nebo v uživatelské nápovědě:

Abychom Vám začátky práce s aplikací ještě více usnadnili, uspořádali jsme pro Vás bezplatný online webinář. Na něm jsme Vám aplikaci blíže představili, seznámili jsme Vás s naší vizí a také jsme prošli základní funkce aplikace. Odpovídali jsme i na Vaše dotazy. Pokud nebylo ve Vašich možnostech se webináře zúčastnit, můžete si jej pustit ze záznamu:

Co na Mobilní CYGNUS říkají ostatní organizace?

Poslechněte si postřehy a zkušenosti z dalších zařízení sociálních služeb, kde již Mobilní CYGNUS vyzkoušeli. Věříme, že zde najdete inspiraci, jak aplikaci využít i ve Vaší organizaci.

Domov důchodců v Proseči u Pošné

Domov pro seniory Chodov

Městský ústav sociálních služeb Jirkov

Harmonogram projektu

Plánované vydání: 7/2021

  • Červen 2021  - vývoj aplikace
  • Červenec 2021- pilotní provoz, doladění aplikace na základě zpětné vazby
  • Od srpna bude aplikace dostupná pro všechny zákazníky CYGNUS
  • Konec října 2021 - vyhodnocení projektu

Aktuální informace:

  • 22. 11. 2021 - Našeho společného cíle - získat 200 organizací, které by do konce října aplikaci Mobilní CYGNUS využívaly - se nám bohužel nepodařilo dosáhnout. Aplikaci tak v tuto chvíli nebudeme rozšiřovat o další agendy. Ve stávajícím rozsahu ji však můžete nadále využívat, a to zcela ZDARMA.
  • 15. 9. 2021 - Okruh zařízení, která už Mobilní CYGNUS vyzkoušela, se neustále rozšiřuje. Zkušenosti některých z nich jsme shrnuli prostřednictvím video referencí - věříme, že v nich najdete inspiraci pro vlastní využití aplikace ve Vašem zařízení. Také pro Vás připravujeme záznam včerejšího webináře. 
  • 19. 8. 2021 - Abychom Vám začátky práce s aplikací co nejvíce usnadnili, připravili jsme pro Vás online webinář, na kterém Vám aplikaci blíže představíme. Účast na webináři je ZDARMA - přihlásit se můžete na www.cygnusakademie.cz.
  • 9. 8. 2021 - Pilotní provoz byl úspěšně ukončen v první desítce organizací. V těchto dnech jsme nasadili vylepšenou verzi, kde jsme zohlednili zpětnou vazbu od našich prvních uživatelů. Máme radost, že se aplikace líbí a začíná ji využívat čím dál tím více uživatelů. Nyní spouštíme informační kampaň všem našim zákazníkům.  
  • 6. 8. 2021 - Připravili jsme další video, ve kterém Vám naše konzultantka Hanka představí hlavní výhody mobilní aplikace.
  • 26. 7. 2021 - Připravili jsme návodné video, ve kterém Vám náš produktový manažer Martin ukáže, jak začít aplikaci využívat a jak se ovládá.
  • 23. 7. 2021 - Spustili jsme uživatelskou nápovědu.
  • 30. 6. 2021 - Vydáváme první testovací verzi, kterou nyní budeme testovat v rámci naší pracovní skupiny. Aplikace umí zobrazit přehled klientů, jejich plán péče, zadávat realizaci, zobrazit záznamy péče s možností zadávat nový záznam. Dále pracujeme na dodělávání dalších detailů a čekáme na zpětnou vazbu z terénu.

Data o využívání aplikace

Tento graf ukazuje, kolik unikátních zařízení (organizací) a kolik unikátních uživatelů (pečovatelek) v daném dni spustilo a použilo aplikaci. Podaří se nám překonat limit 200 zařízení? Data jsou automaticky zobrazována přímo z cloudu a jsou aktualizována 1x denně.